Všetky články o gitare
Ako si vymeniť struny na gitare
Články
Napísal Administrator   
ImageUž ste sa niekedy zamýšlali nad tým ako vymeniť struny na gitare? V tomto animovanom videu uvidíte návod ako si zmeniť struny na akustickej gitare.

Celý článok...

Držanie pravej ruky
Články o gitare
Napísal Administrator   
ImageV tejto hodine Vás naučíme, ako správne držať pravú ruku pri hre na rockovú gitaru.
Celý článok...

Držanie ľavej ruky
Články o gitare
Napísal Administrator   
ImageJe nejaký rozdiel v držaní klasickej a elektrickej gitary?
Mnoho gitaristov vyškolených hrou na klasickú gitaru má problémy s postavením ľavej ruky na hmatníku elektrickej gitary. Klasická škola totiž nedovoľuje položiť palec ľavej ruky na hornú časť hmatníka gitary. V hre bluesových, rockových i jazzových gitaristov je práve takéto postavenie ruky úplne prirodzené.

Celý článok...

Spoznaj hmatník gitary
Články o gitare
Napísal Mgr. Miroslav Záhradník   
Image 6 strún a 22 pražcov na gitare poskytuje množstvo tónových možností, ale ako sa v nich najlepšie zorientovať?
Orientáciu na hmatníku gitary sa možno ľahko a prehľadne naučiť, pokiaľ si vytvoríme nejaký systém. Týmto systémom bude pre nás rad tónov stupnice C dur - C D E F G A H C, ktoré sa mimochodom nachádzajú aj na bielych klávesoch klavíra. Treba si uvedomiť, že tento tónový rad je zložený z postupných krokov celých tónov a poltónov. (Celý tón je na hmatníku tvorený dvoma políčkami a poltón jedným políčkom.)

Celý článok...

Anatómia gitary
Články o gitare
Napísal Administrator   
Ukážeme Vám časti gitary a aký je rozdiel medzi elektrickou a akustickou gitarou.
Celý článok...

Molová pentatonika do durových tónin
Články o gitare
Napísal Mgr. Miroslav Záhradník   
ImageS prstokladom jednoduchej molovej pentatoniky si vystačime nielen v molovej tónine.
Celý článok...

Módy - užitočné stupnice
Články o gitare
Napísal Mgr. Miroslav Záhradník   
ImageZnalosť stupníc patrí k základnej výbave každého zručného gitaristu. K najpoužívanejším stupniciam patrí sedem módov odvodených z durovej stupnice. Ide v postate o obraty stupnice. Ak teda vychádzame zo stupnice C dur, ktorá má tóny C D E F G A H C, prvým módom je stupnica jónska hraná od C po C, druhým stupnica dórska od D po D, tretím frygická od E po E atď.
Celý článok...

Prstoklady stupníc v akordických tvaroch
Články o gitare
Napísal Mgr. Miroslav Záhradník   
ImageHmatník gitary poskytuje nepreberné množstvo možností ako nejakú vec zahrať. Je to dané tým, že rovnaké tóny sa nachádzajú aj na iných strunách, samozrejme v inej polohe hmatníka. Takisto existuje prehľadný systém, ako si urobiť na hmatníku poriadok v stupniciach i akordoch.
Celý článok...

Transkribcia sóla od Johna Scofielda
Články o gitare
Napísal Administrator   
ImagePrinášame Vám notovú transkribciu sóla od Johna Scofielda zo skladby So You Say, ktorú nájdete na jeho albume Grace Under Pressure.
Celý článok...

Cvičenie 3: Budovanie rýchlosti časť 2
Články o gitare
Napísal Administrator   
Prinášame Vám druhé pokračovanie seriálu cvičení na budovanie rýchlosti

Celý článok...

<< Začiatok < Predošlá 1 2 3 Nasledujúca > Koniec >>

Zobrazujem 71 - 82 z 82